sobota 24. srpna 2013

Čokoládový koláč s rybízovým želé


Miluji kyselkavé želé, zbožňuji čokoládu a když se obojí spojí v tomto dezertu, tetelím se blahem :) Koláč jsem připravila pro rodinnou návštěvu a jelikož jsem nestihla dokonale uklidit (což kritickým očím rodičů obvykle neunikne), volím jinou strategii. Díky koláči a dalším upečeným dobrotám jim prostě nedovolím vstát od stolu a příliš se rozhlížet po bytě :) Skvělý recept jsem objevila zde.

Čokoládový koláč s rybízovým želé 


Ingredience
Korpus
  • 120 g změklého másla 
  • 45 g moučkového cukru
  • 1 vejce
  • 200 g hladké mouky 
  • 30 g kakaa holandského typu
Rybízové želé
  • 3 hrnky (o objemu 250 ml) červeného rybízu, cca 440 g
       (použila jsem zmrazený rybíz, který jsem nechala jen chvíli "povolit")
  • 100 g krystalového cukru
  • 10 g práškové želatiny
Čokoládová vrstva
  • 200 ml smetany ke šlehání (použila jsem 31%)
  • 200 g hořké čokolády

Postup
Změklé máslo ručním šlehačem prošleháme s cukrem. Vmícháme vejce. Po částech přidáváme mouku promíchanou s kakaem. Zpracujeme těsto, ze kterého ručně vytvoříme bochánek, zabalíme do potravinové fólie a na 30 minut uložíme do lednice.

Koláčovou formu o průměru 24 cm vymažeme máslem. Těsto vložíme do formy a ručně upěchujeme na dno i po okrajích. Jde to trochu ztuha, ale my si poradíme. Dno korpusu propíchneme na několika místech vidličkou. Pečeme v předehřáté troubě (horkovzdušná na 150°C) asi 20 minut. Necháme zcela vychladnout.

Rybíz vložíme do hrnce, zasypeme cukrem a přivedeme k varu. Snížíme teplotu a za občasného míchání necháme probublávat 10 minut. Částečně vychladlou směs rozmixujeme a propasírujeme přes jemné síto. Pomáháme si při tom lžící. Zrníčka odstraníme, abychom získali hladkou konzistenci.  Do malé misky nalijeme 3 lžíce studené vody, přisypeme želatinu a necháme ji 10 minut nabobtnat. Rybízovou směs opět na sporáku zahřejeme, odstavíme z plotny a do teplé směsi přidáme želatinu. Mícháme, dokud se želatina zcela nerozpustí. Necháme chvíli zchladnout, želé vlijeme na korpus a dáme ztuhnout do lednice.

Ve vodní lázni mícháme smetanu s nalámanou čokoládou, dokud se zcela nerozpustí. Necháme chvíli zchladnout a poté ji nalijeme na ztuhlé rybízové želé. Koláč uložíme nejlépe přes noc do lednice. Krájíme nahřátým nožem.

Tip
Na ozdobu můžeme použít čerstvý rybíz a zasněžit ho moučkovým cukrem.


4 komentáře:

  1. vypadá to krásně, dnes vyzkouším a jsem moc zvědavá :) díky za český překlad receptu! Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se povede. Úplně jsem na něj taky dostala chuť :)

      Vymazat
  2. Povedl :) jen příště do toho želé dám méně cukru, uvídala bych to i mnohem víc kyselé, přece jen to okolo je dost sladké :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za zpětnou vazbu! Právě jsem dokončila rybízový krambl a ten se mi zdá zase až moc kyselý. Ale nechám to tak, i když doufám, že se na mě ostatní nebudou moc šklebit :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...