Stránky

neděle 7. září 2014

Mandlová bábovka


Bábovka připravená pro tatínka na snídani (dnes ráno - neděle!! - jsem si kvůli ní hezky přivstala). Upečená podle tohoto receptu. Upravila jsem pouze o polovinu podíl cukru a i tak mi přišla dostatečně sladká.

Mandlová bábovka


Ingredience
Těsto
  • 110 g změklého másla 
  • 160 g krupicového cukru
  • 5 vajec
  • 165 g zakysané smetany (použila jsem 15%)
  • 1 lžička mandlového extraktu
  • 250 g hladké mouky
  • 60 g jemně mletých loupaných mandlí
  • 3/4 lžičky kypřicího prášku do pečiva
  • 1/4 lžičky soli
Dozdobení
  • moučkový cukr

Postup
Máslo s cukrem vyšleháme. Postupně vmícháme vejce, smetanu a mandlový extrakt. Po částech zapracujeme hladkou mouku smíchanou s mandlemi, práškem do pečiva a solí. 

Bábovkovou formu vymažeme máslem, vysypeme hrubou moukou, naplníme těstem a dáme péct do předehřáté trouby (horkovzdušná na 150 °C) asi 50 min. Používám silikonovou formu, ve které nechám po upečení bábovku vychladnout a teprve poté vyklopím. Před podáváním bábovku pocukrujeme moučkovým cukrem (mně došel, tak jsem musela improvizovat).


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...