Stránky

sobota 5. července 2014

Limetkový dort


Moje "nejka" miluje kyselkavé dezerty, a proto jsem na její včerejší narozeniny připravila opravdu svěží limetkový dort. Jedná se o recept z Apetitu. Přidala jsem želatinu, protože dort musel přežít převoz a přece jen byl velmi teplý den. Navíc z komentářů pod původním receptem jsem nabyla pochybností, zda bez želatiny opravdu dostatečně ztuhne.


Limetkový dort


Ingredience
Korpus
  • 200 g oblíbených sušenek (použila jsem cereální BeBe sušenky)
  • 80 g másla
Náplň
  • 250 g tvarohu (použila jsem polotučný ve vaničce)
  • 1 plechovka slazeného kondenzovaného mléka (400 g)
  • vymačkaná šťáva ze 6 limetek
  • nastrouhaná kůra ze 2 limetek
  • 4 plátky želatiny
  • 200 ml smetany ke šlehání (použila jsem 40%)
Kandovaná ozdoba
  • 1 limetka nakrájená na tenké plátky
  • 150 g krupicového cukru

Postup
Sušenky rozdrtíme najemno a vmícháme do nich rozpuštěné máslo. Dno otevírací dortové formy o průměru 21 cm vyložíme pečícím papírem. Sušenkovou směs pořádně upěchujeme na dno formy a uložíme asi na 15 min do lednice.

Mezitím si připravíme náplň. Smícháme tvaroh s kondenzovaným mlékem. Postupně přiléváme limetkovou šťávu a vmícháme kůru. Plátkovou želatinu namočíme na 10 min do 3 lžic studené vody. Poté ji lehce vymačkáme a zahřejeme na mírném ohni. Jakmile se rozpustí, ihned ji smícháme se 2 lžícemi tvarohové směsi a následně důkladně zašleháme do zbývající náplně. Nakonec lehce stěrkou vmícháme dotuha ušlehanou smetanu. Hotovou náplň nalijeme na sušenkový korpus a necháme v lednici přes noc ztuhnout. 

Dozdobení - do hrnce nalijeme 250 ml vody, přidáme cukr a přivedeme k varu. Vložíme plátky limetek, teplotu snížíme na minimum a vaříme 45 min. Následně limetkové plátky necháme na mřížce okapat a zaschnout.

Dort před podáváním opatrně obkroužíme nožem podél okrajů formy a poklademe plátky limetek.


A ještě jeden citrusový jedlý dárek, tentokrát zakoupený - med s kandovaným pomerančem.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...