Stránky

středa 13. srpna 2014

Tvarohový koláč s drobenkou


A ještě jedna dobrůtka z dnešní oslavy, tentokrát pro milovníky tvarohu. Inspiraci na výborný koláč jsem objevila na stránkách Apetitu. Do náplně můžete použít jakékoliv drobné ovoce (rybíz, maliny, ostružiny, borůvky,...). Já vsadila na rybíz.

Tvarohový koláč s drobenkou


Ingredience
Drobenka
  • 1 hrnek polohrubé mouky
  • 1/2 hrnku moučkového cukru
  • 100 g másla 
  • 1/2 sáčku kypřicího prášku do pečiva
Náplň
  • 500 g měkkého tvarohu (v kostce)
  • 190 g zakysané smetany (použila jsem 15%)
  • 150 ml mléka
  • 40 g vanilkového cukru
  • 40 g moučkového cukru
  • 150 g rybízu (použila jsem směs černého a červeného)

Postup
Mouku, cukr, máslo a kypřící prášek promícháme a ručně zpracujeme drobivé těsto. Uložíme na 15 min do lednice.

Mezitím si připravíme náplň. V míse ručním šlehačem smícháme tvaroh, smetanu, mléko a oba cukry. Nakonec lehce pomocí stěrky vmícháme rybíz.

Dortovou formu o průměru 21 cm vyložíme pečícím papírem. Na dno formy nasypeme 3/4 připravené drobenky, na ni naneseme tvarohovou náplň a na závěr koláč posypeme zbytkem drobenky. Dáme péct do předehřáté trouby (horkovzdušná na 160 °C) asi 45 min, až drobenka zezlátne. Poté necháme koláč vychladnout.


Na památku jsem si musela zvěčnit krásnou kytičku, kterou jsem dnes dostala :)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...