Stránky

neděle 18. května 2014

Limetkovo - kokosové cookies


Spojení limetky a kokosu mi v těchto sušenkách natolik zachutnalo, že se obávám, zda zůstane dost i kolegům na zítřejší ochutnávku. Naštěstí jsem prozíravě pracovala se slušnou dávkou těsta, z něhož mi vzniklo něco málo přes sto kousků lahodných cookies. No jo, ale do rána ještě daleko :) Recept jsem si upravila, nicméně vycházela jsem z totoho zdroje.

Limetkovo - kokosové cookies


Ingredience
  • 225 g změklého másla
  • 150 g krupicového cukru 
  • 1 vejce
  • jemně nastrouhaná kůra ze 2 limetek 
  • vymačkaná šťáva ze 2 limetek
  • 1/2 lžičky vanilkového extraktu
  • 340 g hladké mouky
  • 80 g strouhaného kokosu
  • 1 lžička jedlé sody
  • 1/2 lžičky kypřícího prášku do pečiva
  • 1/2 lžičky soli
    Dokončení
    • 70 g strouhaného kokosu

      Postup
      Máslo ručním šlehačem prošleháme s cukrem. Poté vmícháme vejce, limetkovou kůru a šťávu a vanilkový extrakt. Po částech zapracujeme mouku smíchanou s kokosem, sodou, práškem do pečiva a solí. 

      Pomocí čajové lžičky nabíráme mazlavé těsto a modelujeme kuličky, které následně obalíme v kokosu. Skládáme je v dostatečně velkých rozestupech na plech vyložený pečícím papírem. Každou kuličku zmáčkneme lžící a vytvoříme z nich placičky. Pečeme v předehřáté troubě (horkovzdušná na 150 °C) 10 minut. Necháme vychladnout.

      Tato dávka surovin mi vyšla na 107 cookies.


      2 komentáře:

      1. Ahoj,
        díky za skvělý recept! :) Vyzkoušela jsem a taťka snědl snad celý plech. :-) Určitě se těším na další sušenkové recepty! :D

        OdpovědětVymazat
        Odpovědi
        1. Tak to mám velikou radost, že sušenky měly úspěch :) Díky za milý komentář!

          Vymazat

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...