Stránky

sobota 20. července 2013

Čokoládové brownies s jahodami


Listování v aktuálním čísle Apetitu (08/2013) bylo tentokrát velmi rychlé a jednoznačné. Zaujal mě rovnou obrázek na titulní straně s čokoládovými brownies a bylo rozhodnuto. Brownies jsou pro mě jako rodilého čokoholika naprosto dokonalým řešením pro uspokojení nutkavého "hladu po něčem sladkém".

Přestože obvykle můžu čokoládu v neomezeném množství, u brownies mi k "zahnání mlsné" postačil opravdu kousek. Zbytek jsem rozdala mezi mé vděčné ochutnávače, drahé kolegy z práce. Příliš se nebránili, takže pokud také patříte mezi milovníky čokolády v jakékoliv podobě, neváhejte je vyzkoušet. 

Oproti receptu jsem změnila druh ovoce (v Apetitu byly použity maliny), po ruce jsem zrovna měla nádherné jahody, dále jsem ubrala cukru a i tak byl výsledek dostatečně sladký. Po upečení je povrch křupavý, ale uvnitř dokonale mazlavý s výraznou čokoládovou chutí, kterou občas "přeruší" kousnutí do jahůdky.

Aktuální vydání Apetitu si tu chuť také bude navždy pamatovat, dostalo totiž slušný čokoládový zásah při přípravě směsi :-)

Čokoládové brownies s jahodami


Ingredience
  • 200 g tmavé čokolády rozlámané na kousky
  • 100 g mléčné čokolády rozlámané na kousky
  • 250 g másla
  • 300 g třtinového cukru (použila jsem tmavý)
  • 4 vejce
  • 140 g hladké mouky
  • špetka soli
  • 50 g kakaa holandského typu
  • 230 g jahod nakrájených na kousky

Postup
Ve vodní lázni rozpustíme za občasného míchání čokoládu, máslo, cukr a odstavíme. Do směsi vmícháme postupně všechna vejce. Dále vmícháme prosetou mouku se solí a kakaem a nakonec přimícháme polovinu jahod. Směs vlijeme na plech (rozměr cca 20 x 30 cm) vyložený pečícím papírem a povrch poklademe zbytkem nakrájených jahod.
Pečeme ve vyhřáté troubě (horkovzdušná na 160°C) cca 30 minut. Necháme zcela vychladnout a krájíme na kousky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...